Gastvrij en innovatief toegangsbeheer bij Liberty GlobalGastvrij en innovatief toegangsbeheer bij Liberty Global

Gastvrijheid en security staan vaak op gespannen voet met elkaar. De uitdaging is dan het vinden van het beste compromis tussen Fort Knox en de Zoete Inval. Telecombedrijf Liberty Global voerde voor het hoofdkantoor in Schiphol-Rijk onlangs een grote renovatie door. Daarbij is de toegangsbeveiliging aanzienlijk aangescherpt, zonder de gewenste gastvrije uitstraling van het bedrijf aan te tasten.

Liberty Global is een internationaal telecommunicatie en televisie bedrijf. Het is een van de grootste internet service providers buiten de VS. Liberty Global opereert in 14 landen en heeft 35.000 werknemers. Het hoofdkantoor is in Londen en verder zijn er centrale kantoren in Amsterdam en in Denver.

Behoefte aan toegangsbeveiliging

Op het hoogwaardige business park Schiphol-Rijk beschikt Liberty Global over zeven kantoorgebouwen, waar in totaal zo’n 1600 mensen van 55 nationaliteiten werken. “We hadden wel beveiliging bij de hoofdingang, maar die kon niet altijd voorkomen dat mensen ongemerkt onze centrale hal binnen liepen.”, vertelt Simon Kuitert, die bij Liberty Global de functie van Corporate Security Manager bekleedt. “Daarom hebben we bij een recente verbouwing ‘single point of entry’ ingevoerd.”

Meer weten over hoe Liberty Global deze single point of entry heeft toegepast in 7 gebouwen met zo’n 1600 medewerkers? Of welke types beveiligingsproducten en toegangscontrolesystemen zijn toegepast? Simon Kuitert vertelt er alles over in deze case studie.

Video
Delen

Uw naam

E-mail

Naam ontvanger

E-mail adres ontvanger

Uw bericht

Verstuur

Share

E-mail

Facebook

Twitter

Google+

LinkedIn

Contact

Verstuur

Aanmelden

Verstuur